Groen Idee 3: Zet Helmond op groen
Het idee Gekeken moeten worden naar de doorstroom van het verkeer door Helmond. Hoe beter de doorstroming hoe groener.
1. Op dit moment staan er in Helmond heel veel stoplichten (Met nadruk; geen verkeerslichten maar stoplichten. Verkeerslichten regelen het verkeer, stoplichten ontregelen het verkeer. Dit is in Helmond het geval). Op bijna iedere kruising staat wel een dergelijke installatie. Waarom zoveel? Op zelfs de kleinste en rustigste kruising staan ze. Van mij mag minstens 65% of meer verwijderd worden. Scheelt veel in files (lange rijen wachtende auto’s), CO2 uitstoot, dus beter voor milieu, veiliger (er wordt regelmatig nog even snel door rood gereden omdat men weet dat men lang voor rood moet wachten), stroom besparing, hoeft geen nieuwe stoplichten meer aan te schaffen > je zou ze juist kunnen verkopen, en (zeer belangrijk) het zal zeker ergernis van verkeerdeelnemers verminderen. Helmond zegt slimme stoplichten te hebben. Klopt, voor een zeer gering aantal. Maar het overgrote deel van de stoplichten is zo afgesteld dat het lijkt op opzettelijk verkeersdeelnemers pesten. Zo zie ik het. Een juiste afstelling ontbreekt vaak. Waarom verkeer laten wachten voor rood licht terwijl er op de rest van de gehele kruising geen aankomend verkeer (auto’s, fietsers, voetgangers) te bekennen is?
2. En mocht Helmond toch verzot zijn op de vele stoplichten, stel ze dan beter af: geen verkeer > geen groen licht, weinig verkeer > kort groen licht, veel verkeer > lang groen licht. Deze afstelling is dan goed op werkdagen tijdens de spits. Voor de overige tijden zouden de stoplichten op oranje knipperen dienen te staan. Is het jullie opgevallen dat er op kruisingen waar de stoplichten niet werken, er nagenoeg geen verkeer behoeft te wachten. Verkeersdeelnemers nemen in zo’n geval hun verantwoordelijkheid, kijken goed uit en rijden langzaam de kruising op. Of anders meer rotondes aanleggen op kruisingen waar dit mogelijk is. T.o.v. wat ik hierboven heb geschreven zou dit wel veel meer geld gaan kosten. Maar ja, als je de stoplichten toch in de verkoop zou doen, zou dit al een stuk van de kosten kunnen dekken.
3. Wat ook nog meespeelt, is de spoorwegovergang bij Kanaaldijk Noord West en Kanaaldijk Zuid West. Helmond wordt door heel veel treinen per dag aangedaan. De spoorbomen zijn op deze overgang dan ook meerdere keren per uur, lang dicht. Ik zou er eerder voor kiezen om hier een tunnel of viaduct neer te leggen dan waar straks de bedoeling is bij de Kanaalboulevard.
Stem op dit idee, omdat ...iedereen er voordeel van heeft van jong tot oud van voetganger, tot alles wat op 2 of 4 wielen rijdt. Minder ergernis en beter voor het milieu en CO2.
Zou je op mijn idee willen stemmen. Ga dan naar de site http://helmond.groenlinks.nl/ stem nu op het groenste idee van Helmond. Klik op Poll: Het Groenste Idee van Helmond is (?? stemmen) de stemmen moet je aanklikken en dan idee 3 Zet Helmond op Groen. Scroll helemaal naar beneden en daar kan je idee 3 aanvinken en klik dan helemaal onderaan op stem.
Vast bedankt voor je steun.
Het idee Gekeken moeten worden naar de doorstroom van het verkeer door Helmond. Hoe beter de doorstroming hoe groener.
1. Op dit moment staan er in Helmond heel veel stoplichten (Met nadruk; geen verkeerslichten maar stoplichten. Verkeerslichten regelen het verkeer, stoplichten ontregelen het verkeer. Dit is in Helmond het geval). Op bijna iedere kruising staat wel een dergelijke installatie. Waarom zoveel? Op zelfs de kleinste en rustigste kruising staan ze. Van mij mag minstens 65% of meer verwijderd worden. Scheelt veel in files (lange rijen wachtende auto’s), CO2 uitstoot, dus beter voor milieu, veiliger (er wordt regelmatig nog even snel door rood gereden omdat men weet dat men lang voor rood moet wachten), stroom besparing, hoeft geen nieuwe stoplichten meer aan te schaffen > je zou ze juist kunnen verkopen, en (zeer belangrijk) het zal zeker ergernis van verkeerdeelnemers verminderen. Helmond zegt slimme stoplichten te hebben. Klopt, voor een zeer gering aantal. Maar het overgrote deel van de stoplichten is zo afgesteld dat het lijkt op opzettelijk verkeersdeelnemers pesten. Zo zie ik het. Een juiste afstelling ontbreekt vaak. Waarom verkeer laten wachten voor rood licht terwijl er op de rest van de gehele kruising geen aankomend verkeer (auto’s, fietsers, voetgangers) te bekennen is?
2. En mocht Helmond toch verzot zijn op de vele stoplichten, stel ze dan beter af: geen verkeer > geen groen licht, weinig verkeer > kort groen licht, veel verkeer > lang groen licht. Deze afstelling is dan goed op werkdagen tijdens de spits. Voor de overige tijden zouden de stoplichten op oranje knipperen dienen te staan. Is het jullie opgevallen dat er op kruisingen waar de stoplichten niet werken, er nagenoeg geen verkeer behoeft te wachten. Verkeersdeelnemers nemen in zo’n geval hun verantwoordelijkheid, kijken goed uit en rijden langzaam de kruising op. Of anders meer rotondes aanleggen op kruisingen waar dit mogelijk is. T.o.v. wat ik hierboven heb geschreven zou dit wel veel meer geld gaan kosten. Maar ja, als je de stoplichten toch in de verkoop zou doen, zou dit al een stuk van de kosten kunnen dekken.
3. Wat ook nog meespeelt, is de spoorwegovergang bij Kanaaldijk Noord West en Kanaaldijk Zuid West. Helmond wordt door heel veel treinen per dag aangedaan. De spoorbomen zijn op deze overgang dan ook meerdere keren per uur, lang dicht. Ik zou er eerder voor kiezen om hier een tunnel of viaduct neer te leggen dan waar straks de bedoeling is bij de Kanaalboulevard.
Stem op dit idee, omdat ...iedereen er voordeel van heeft van jong tot oud van voetganger, tot alles wat op 2 of 4 wielen rijdt. Minder ergernis en beter voor het milieu en CO2.
Zou je op mijn idee willen stemmen. Ga dan naar de site http://helmond.groenlinks.nl/ stem nu op het groenste idee van Helmond. Klik op Poll: Het Groenste Idee van Helmond is (?? stemmen) de stemmen moet je aanklikken en dan idee 3 Zet Helmond op Groen. Scroll helemaal naar beneden en daar kan je idee 3 aanvinken en klik dan helemaal onderaan op stem.
Vast bedankt voor je steun.
2 opmerkingen:
Wie krijgt er dan gelijk bij een aanrijding? Zonder verkeerslicht zeker geen doorstroom. Op elke kruising moet je dan nog langer wachten. Veilig oversteken met een fiets en als voetganger lijkt me zeer moeilijk. Maar neemt niet weg het is wel mogelijk enkele kruisingen te veranderen in tunnels of rotondes, maar een opletend man weet dat die plannen al lang besproken worden en dus wordt er al wat aan gedaan.
Neemt niet weg, een realistich idee hoe je verkeerslichten kunt vervangen is natuurlijk wel welkom.
Vandaag is het de laatste dag om te stemmen. Ga naar http://helmond.groenlinks.nl/node/29246 en stem op het idee wat voor u het groenste idee van Helmond is, voor mij is dat nr. 13 Groene Straatverlichting.
Wie schuldig is bijeen aanrijding? Dat regelt het Reglement Verkeersregels en verkeerstekens natuurlijk. Wat dacht je hoe dat bij elke kruising zonder stoplichten zou gaan?
Een reactie posten